Határtalanul Erdélyben

2018. szeptember 24-27…

A múlt tanévben pályáztunk, iskolánkból elsőnek a Határtalan-útra, amit megnyertünk és így elutazhattunk Erdélybe. Az osztály kiegészült hat 10.c-s diákkal és hét 12.c-sel. Hegedűs Renáta tanárnő, Gergely Kristóf tanár úr és Simon Miklós tanár úr, az ofőnk jött velünk. Hétfőn kora reggel indultunk az iskola elől. Útközben megálltunk Nagyváradon, Körösfőn megnéztük a kazettás református templomot, majd Kolozsvárra érkeztünk. Láttuk a hatalmas Mátyás szobrot, Mátyás és Bocskai szülőházát és voltunk a házsongárdi temetőben is. A hosszú nap után megérkeztünk Mezőmadarasra, ahol vendéglátóink nagy szeretettel fogadtak minket. Megvacsoráztunk és elfoglaltuk a szállást. Második nap kora reggel indultunk Marosvásárhelyre, ahol a Kulturpalotában még egy zenei előadást is meghallgathattunk. Délután érkeztünk meg a testvériskolába, Segesvárra. A diákok nagy szeretettel fogadtak minket és megmutatták az iskolájukat. Megnéztük az impozáns segesvári várat, végül pedig előadtuk a Caramel számot jelbeszéddel, amivel óriási sikert arattunk. A harmadik nap bizonyult számunkra a legérdekesebbnek. A Tordai-sóbányában kezdtünk, ami egyszerűen óriási és ahol megkóstoltuk a sót. A következő állomás a Tordai-hasadék volt, ahol sok szép képet készítettünk. Aznap jártunk még Korondon ahol a legtöbben ajándékot vettek. Este megnéztük a Medve-tavat. Az utolsó nap jártunk a Kallós Zoltán-féle néprajzi múzeumban, majd megnéztünk két Bánffy-kastélyt. A kastély udvarán lévő játszótéri bolondozások feledhetetlenek maradnak. Hosszas, zenés, vicces utazás után megérkeztünk az iskola elé, ahol utazásunk véget ért. Nagyon sok új dolgot hallottunk és nagyon jól éreztük magunkat.
Tahóczki Ildikó, a 10.b osztálytitkára

A képre vagy ide kattintva további képek érhetőek el…